Ask us anything!

Marjan Hellraeth  |  Managing Director

Tel: +32 473 27 23 43

Email: marjan.hellraeth@aulos.be

 

Ann Geerts  |  Promotion & Administration

Tel: +32 478 87 94 17 

Email: ann.geerts@aulos.be

 

Missionarislei 66
2970 Schilde

AULOS represents national and international musicians, conductors, artists, music ensembles and music companies. AULOS is committed to provide support so that they can focus on their artistic creation.

Musici: Ensembles NL

MazikDuo

Ann Geerts

De vriendschap tussen de twee artiesten die deel uitmaken van MazikDuo, bestond al vóór de opstart van het duo. Tolo Genestar (klarinet) en Marc Susmi (piano), beiden geboren in 1991, studeerden in 2013 af aan het Conservatorio Superior del Liceo de Barcelona, waar Mark aan het einde van zijn studie ook de eerste prijs ontving. Hun respectievelijke leraars waren Isaac Rodríguez en Miquel Ferrer.

Met het oog op het vervolmaken van hun muzikale bekwaamheid, vervolgde Tolo zijn studie aan het Nationaal Conservatorium in Nice (Frankrijk) en behaalde hij zijn Master in Klassieke Muziekprestaties. Marc specialiseerde zich verder als klavecimbelspeler in de Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Als solist wonnen ze beiden vele prijzen. Tolo kreeg de eerste plaats in de klarinetprijs Arjau 2015 en een plaats in de finale op de internationale Birkfeld-wedstrijd in Oostenrijk. Een topprestatie volgde in 2016 toen hij de speciale UNESCO-prijs kreeg in Barcelona. Als gevolg hiervan ging hij op tournee met Mozart's K622. Ondertussen kreeg Marc ook de eerste prijs in Vilafranca en tijdens het Concours International de Cuivres Anciens (Toulouse, 2016) samen met het ensemble Dichos Diabolos.

Jewish Life-visualcd_col_2048x2048.jpg

Jewish Life kwam tot stand na deze periode bezaaid met persoonlijke successen. Het kan beschouwd worden als mijlpaal  waarbij volwassenheid, stilistische kracht en ambitie samenvloeien, en nieuwe horizonten openen.

Jewish Life is een samensmelting van het 'klassieke' en het 'werkelijke'. De cd verenigt de traditie van klassieke muziek met de klanken van wereldmuziek.


 

JEWISH LIFE, PORTRAITS OF THE PAST is the name which Tolo Genestar and Marc Sumsi have given to their most recent project edited in 2017 on the label Temps Record (Barcelona). At the peak of their musical careers, they have come together in order to present to the public this new program rooted deep in the heart of Jewish culture.
MazikDuo_col_3738x3738.jpg

MazikDuo van links naar rechts:
Marc Sumsi, piano
Tolo (Bartolomeo) Genestar, klarinet
Extended biography ESP-CAT-ENG

Website MazikDuo


PROGRAMMA'S

1. Jewish Life, portraits of the past (+/-70')

•    Quatuor pour la fin du temps - Olivier Messaien
III.Abîme des oiseaus
•    Sonata for clarinet and piano Op.28 - Mieczyslaw Weinberg
I. Allegro - II. Allegretto - III. Afagio
********************
•    Fantasy Klezmer - Marcel Saurer
•    From Jewish Life - Ernest Bloch
I. Prayer - II. Supplication - III. Jewish Song
•    Sonatina for Klezmer clarinet and piano - Paul Schoenfield
•    Sholem Alekhem, rov Feidman! - Béla Kovács

2. Clariforte - from Europe to America (+/-90')

•    Fantasiestücke Op. 73 - Robert Schumann
I. Zar und mit Ausdruck - II. Lebhaft, Leicht - III. Rasch und mit Feuer
•    Andante et Allegro - Ernest Chausson
•    From Jewish Life - Ernest Bloch
I. Prayer - II. Supplication - III. Jewish Song
•    Czardas - Vittorio Monti
********************
•    Three pieces for Clarinet and piano - Paquito D’Rivera
I. Contradanza - II. Habanera - III. Vals Venezolano
•    3 preludes - George Gershwin
•    The Cape Cod Files - Paquito D’Rivera
I. Benny @ 100 - II. Bandoneón - III. Chiquita Blues
•    Sholem Alekhem, rov Feidman! - Béla Kovács

Kugoni Trio

Ann Geerts

Het Kugoni Trio is met zijn unieke bezetting (piano, viool en saxofoon) een graag geziene gast op de nationale en internationale podia.

Het Kugoni Trio is sinds zijn oprichting in 2010 een veelgevraagd ensemble in talrijke culturele centra in België, en concerteerde al in heel wat prestigieuze Belgische concertzalen als het Paleis voor Schone Kunsten (Brussel), Flagey (Brussel), de Academiezaal (Sint-Truiden), AMUZ (Antwerpen) en het Concertgebouw Brugge. Bovendien kreeg het Kugoni Trio uitnodigingen voor festival- en cultuurdagen als Iedereen Klassiek (Brugge), Cultuurmarkt (Antwerpen), KlaraFestival (Brussel), BumaClassical (Utrecht) en Festival Van Vlaanderen. In het buitenland concerteerde het ensemble op uitnodiging in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Italië. 

Het trio legt een focus op Belgische muziek en is bijgevolg een bron van inspiratie geworden voor hedendaagse componisten. Zo geeft het ensemble jaarlijks meerdere compositieopdrachten en creëerde het reeds werken van componisten zoals Erik Desimpelaere, Jeroen d’Hoe, Hanne Deneire, Wilfried Westerlinck, Benjamien Lycke, Paul Steegmans, Jan Van Landeghem, Jan-Hendrik Van Damme, Wouter Lenaerts, Koen Dejonghe, Eddy Flecijn en Bernd Van Hulle.

Timelapse, Kugoni Trio.jpg

Het Kugoni Trio verleende zijn medewerking aan de cd Mockingbird (2015) van de Belgische componist Wilfried Westerlinck. In samenwerking met Componisten Archipel Vlaanderen (ComAV), Radio Klara en Flanders Arts Institute werkte het Kugoni Trio mee aan de cd Fingerprints (2016). Met het debuutalbum Timelapse (2016) presenteerde het trio voor het eerst zijn eigen artistieke signatuur.

Daarnaast maakte het trio opnames voor Radio Klara, Musiq3 en Radio4 (NL) en was het ensemble te zien op de televisiezenders Cultuur7 en Canvas.

Het Kugoni Trio werd met een eerste prijs bekroond op de wedstrijden Supernova 2014 (vroeger Gouden Vleugels) en Forte Limburg 2015. Het ensemble was “Artiest in residentie”  van de vzw SWUK Vlaanderen voor de concertseizoenen 2014-2015 en 2015-2016.

Meer concerten, meer creaties en samenwerkingen met componisten bieden kleurrijke vooruitzichten voor dit jonge ensemble. Nieuwe compositieopdrachten worden gegeven aan Belgische componisten als Wim Hendrickx, Mathias Coppens en Jeroen D'hoe. Verder werkt het Kugoni Trio ook samen met internationale componisten als Gareth Moorcraft (GB) en Zita Bruzaite (LT). Deze creaties zullen plaatsvinden tijdens de seizoenen 2017-2018 en 2018-2019.

Maken deel uit van het Kugoni Trio v.l.n.r.:
Kurt Bertels, saxofoon
Nicolas Dupont, viool
Bert Koch, piano

Klik op elke naam voor een uitgebreide biografie.

PROGRAMMA'S

1. BE Kugoni 3.0  

 Nieuwe CD Belgische componisten centraal | opname april 2019

Het Kugoni Trio lanceert zijn tweede album.Het succes van het debuutalbum Timelapse doet het ensemble verder zoeken naar nieuwe intense samenwerkingen.Belgische componisten en uitvoerders ontginnen een nieuw terrein. Een artistiek platform ontstaat waarin uitvoerders en toondichters elkaar tegenkomen. BE Kugoni stelt vijf vooraanstaande Belgische componisten voor: Piet Swerts, Wim Henderickx, Jeroen D'hoe, Mathias Coppens en Pieter Schuermans. Het Kugoni Trio confronteert deze componisten, elk met hun eigen taal, met muziek uit het verleden. Benieuwd naar dit  nieuw album met Belgische componisten ? 

•    Ward De Vleeschhouwer - Warakun (dedicated to Kugoni Trio, 2017)
•    Mathias Coppens - Creation
•    Guillaume Lekeu - Adagio molto espressivo pour 2 violons, V. 33
•    Jeroen d’Hoe - Creation
•    Marcel Poot - Sarabande (from Pygmalion Suite) - (arr. Kurt Bertels)
•    Wim Henderickx - Creation 

2. CLASSICS Revisited 3.0

Het is ondertussen 8 jaar geleden dat het Kugoni Trio toetrad tot de wereld van de kamermuziek. In het huidige landschap wordt de scene vaak bezet door de traditionele kamermuziek en beperkt men zich vaak tot de gekende klassiekers. Het trio wil op een vernieuwende manier de kamermuziek herbeleven en tegelijkertijd een meerwaarde betekenen in het klassiekemuzieklandschap. Sinds zijn oprichting geeft het Kugoni Trio compositieopdrachten aan zowel Belgische als internationale componisten. De combinatie van een piano met een viool en een saxofoon kent geen traditie. De componist krijgt dus carte blanche voor zijn werk, waardoor een artistiek platform ontstaat waarin de uitvoerders en de componist elkaar tegenkomen. Op welke manier beleven de Belgische componisten tegenwoordig de klassieke muziek? En hoe scheppen de toondichters samen met de uitvoerder deze kunstvorm?
Met Classics Revisited 3.0 formuleert het Kugoni Trio een van de vele antwoorden. Met de overtuigende cohesie tussen de piano, de viool en de saxofoon wordt de klassieke houding van de kamermuziek opnieuw opgezocht waarbij het intiem musiceren, de samenwerking met toondichters al dan niet van eigen bodem en een onbekend maar een boeiend repertoire voordragen behoren tot de ingredienten.

•    Astor Piazzolla - Primavera Porteña (from  Las Cuatros Estaciones Porteñas) (arr. Kugoni Trio)
•    Dimitri Shostakovich - Five pieces for two violins and piano (arr. Kugoni Trio)
•    Eddy Flecijn - Trance (dedicated to Kugoni Trio, 2017)
•    Charles Koechlin - Epitaphe de Jean Harlow
•    Alexei Igudesman - Take it to eleven
•    Kristina Arakelyan - Two pieces for violin, saxophone and piano (dedicated to Kugoni Trio, 2017)
•    Jan Van Landeghem - Musette (dedicated to Kugoni Trio, 2016)
 

Arel ensemble

Ann Geerts

boho4_AULOS.jpg

Het Arel Ensemble, gevestigd in Luxemburg, biedt een muzikale reis aan van de grote klassieke componisten, zoals Mozart, Beethoven en Brahms, tot de vrolijke en inventieve , hedendaagse muziek van 20ste en 21ste eeuw..

Het Arel Ensemble staat open voor veel verschillende genres van muziek. Interesse in het "leitmotief"  van de geweldige Godfather-films, of eerder in een romantisch lied van de musical "Cats"?

Het Arel Ensemble staat hier hiervoor klaar! Dit ensemble treedt voornamelijk op als strijkkwartet, maar we spelen ook in formaties van duo's en trio's.

Maken deel uit van Arel Ensemble v.l.n.r :
Bartlomiej Ciaston, viool
Jessica Tortorice, viool
Bartosz Korus, altviool
Maria Kulowska, cello

 

Bartlomiej Ciaston

De Poolse Bartlomiej Ciaston  is permanent lid van de eerste vioolpartij van Orchestre Philharmonique du Luxembourg. Bartlomiej Ciaston debuteerde op twaalfjarige leeftijd met het Legnica Symfonisch Orkest. In de daaropvolgende jaren werd hij laureaat van verschillende competities voor getalenteerde jonge muzikanten in Stalowa Wola, Wroclaw, Legnica en Poznan. Vooral belangrijk was de prijs die hij won tijdens de IV International Violin Competition in Schoss Zell an der Pram, Oostenrijk. Het winnen van deze prijs leidde tot veel concertuitnodigingen en samenwerkingen met Igor Ozim, Rudolf Koelman, Ida Haendel en Bartlomiej Niziol. In 2009 behaalde Bartlomiej de 2e prijs op de 2e Internationale Wilhelm Ernst en Karol Szymanowski Competitie. De laatste jaren trad hij op als solist bij het Ensemble Orchestral de Bruxelles, Wroclaw Philharmonic Orchestra, Euro Iuvenis Sinfonica en The Open Musical Safety Pin Philharmonic (J & S Pro Bono Foundation). Hij trad op op prestigieuze locaties zoals bij de Berliner Philharmonie, de Münchner Philharmonie, de Philharmonie Dresden, en de Philharmonie van Parijs. Hij speelde met Orchestre de l'Opéra National de Belgique, Brussels Philharmonic, Orchestre Royal de Chambre de Wallonie, Chamber Orchestra Leopoldinum Breslau, Klassik Radio Proms Orchestra en Orchestra Wratislawia.

In 2015 vervoegde Bartlomiej het innovatieve Belgische strijkorkest Boho Strings en kort daarna ontstond Arel Ensemble.Als kamermusicus trad hij op bij Festival Internacional Cervantino, het Princess Daisy International Chamber Arts Festival, Kunsthaus Muerz, Festival Musiq3, Moritzburg Festival Academy en Aurora Star Music Festival. Hij is een van de oprichters van het strijkkwartet, Arel Ensemble.Van 2011-2013 ontving Bartlomiej een beurs van de Poolse minister van Cultuur en Nationaal Erfgoed en de Belgische regering voor buitengewone prestaties op het gebied van cultuurpromotie. Hij studeerde magna cum laude af in 2014, met een masterdiploma in vioolprestaties vanuit de studio van professor Marek Kowalski aan het Koninklijk Conservatorium Brussel.

 

Jessica Tortorice

Jessica Tortorice, geboren in Southampton, New York, wordt algemeen beschouwd als een veelzijdige violist, zowel als orkestspeler als kamermusicus. Ze studeerde aan de Juilliard School Pre-college divisie, de Royal College of Music in Londen voor undergraduate performance studies, en de Aaron Copland School of Music aan het Queens College, waar ze haar masterdiploma in prestaties behaalde. Onder haar leraren zijn Daniel Phillips, Itzhak Rashkovsky, Lewis Kaplan, Lisanne Soeterbroek en Marek Kowalski. Ze trad ook op in masterclasses voor Itzhak Perlman, Jamie Laredo, Pinchas Zukerman en Gordon Nikolitch.Na haar afstuderen aan de Aaron Copland School won ze de assistent-principal tweede vioolpositie bij het Olympia Symphony Orchestra en vervolgens de positie van concertmeester bij Skagit Opera. Jessica is vervangerster geweest bij Virginia Symphony, Illinois Symphony, Buffalo Philharmonic en English National Opera. Onlangs trad ze toe tot de rangen van het New York Philharmonic voor hun zomerconcerten, en  treedt ze regelmatig op met het orkest van de Munt Opera (Brussel), Royal Philharmonic de Liège  en Opera de Wallonie. Nu gevestigd in België, is ze een permanent lid van het strijkersorkest Boho Strings. Tijdens haar jaren in Londen toerde Jessica vaak met haar voormalige kwartet, het Norris Quartet. Aan de Aaron Copland School of Music was ze een van de stichtende leden van het nieuwe muziekensemble InnoVox. Momenteel is zij een van de oprichters van het strijkkwartet, Arel Ensemble.

Jessica is de artistiek directeur van het zeer succesvolle Southampton Strings Festival, dat elk jaar in augustus speciale strijklessen biedt aan jonge studenten, gelegen in de prachtige Hamptons.

 

Bartosz Korus, Viola

Bartosz Korus werd geboren in Brzesko (Polen) en  begon op zijn zesde viool te spelen.Op zijn twaalfde nam hij de altviool ter harte.  Hij studeerde bij Anna Nahman, Magdalena Szuster, Jan Kołodziejczyk en Roman Zubek, voordat hij in 2005 naar België verhuisde.Daar zette hij zijn muziek studies verder aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel in de vioolles van Prof. Adam Korniszewski, Prof. Katalin Sebastyen en Prof. Marek Zygmunt Kowalski en de altvioolklasse van Prof. Paul de Clerck en Ervin Schiffer. In juni 2013 behaalde hij een master in podiumkunsten aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel.
Als orkestmuzikant treedt Bartosz regelmatig op met de volgende orkesten: NOB , Brussels Philharmonic, Opera Royale de Liège, Boho Strings en Filharmonia Gorzowska. Hij is ook tweede concertmeester in Zomeropera, concertmeester in Vert Theater en leider met Sebastian String.

Naast klassieke muziek werd hij ook verliefd op jazzmuziek. Sinds 2016 speelt hij de altviool in Bartosz Dworak String Quartet, waar hij samenwerkt met jazzsterren als Dorota Miśkiewicz, Henryk Miśkiewicz, Leszek Możdżer, Andrzej Jagodzinski, Michał Tokaj, Piotr Orzechowski, Włodzimierz Nahorny, Atom String Quartet en vele anderen.
 

Bartosz heeft een geweldige ervaring in studio-opnames. Hij heeft muziek opgenomen voor 12 cd's, jazz en klassiek. Voorbeelden hiervan zijn: IRA accustic - CD, TV, DVD (Platinium CD), Orchestra Nationale de Belgique Concours Reine Elisabeth 2013 - CD, DVD, TV, Adya Classic 3 - CD (platina CD), Orchestra Nationale de Belgique Concours Reine Elisabeth 2012 - CD, DVD, TV, Nationaal Orkest van België, cond. Walter Weller, solist Lorenzo Gatto - CD BOHUSLAV MARTINŮ, "Funky Soul Power" van de KMG - Eurovisie-cd en nog veel meer.

Als kamermusicus is hij lid van Arel Ensemble en NOX Quartet.Verder heeft Bartosz een grote interesse in het onderwijs. Hij is oprichter, directeur en docent van Nox Music School en neemt als lid van Arel Ensemble deel aan het jaarlijkse Southampton Strings Festival (Southampton, NY).

 

Maria Kulowska, cello

Maria Kulowska studeerde met onderscheiding af aan de F. Chopin University of Music in Warschau en Musikhochschule Luebeck. Ze trad op in masterclasses bij Mischa Maisky, Wolfgang Boettcher, Miklos Perenyi en Walter Levin. Ze ontving vele beurzen en prijzen van DAAD, het Schleswig-Holstein Festival, Hindemith Foundation, Lucerne Festival en internationale cello-wedstrijden. Als orkestmuzikant werkte Maria met verschillende orkesten: Luebecker Philharmoniker, Hamburger Symphoniker, Warsaw Radio Orchestra, Sinfonia Varsovia en was de belangrijkste cellist van Klassische Philharmonie Bonn. Momenteel is ze lid van Orchestre de Chambre du Luxembourg. Naast klassieke muziek werkt Maria met elektrische cello en loops, zowel als speler als componist, en maakt ze scores voor verschillende dansshows in Duitsland en Luxemburg. In 2015 componeerde ze muziek voor een toneelstuk besteld door Staatstheater in Trier. Maria is lid van het strijkkwartet, Arel Ensemble.

 

PROGRAMMA

MUSIC ON : NOISE OFF

- Haydn, Quartet in B-Flat Major, Op. 76 No. 4 “Sunrise”
- Stravinsky, 3 werken voor strijkkwartet
- Mozart, D Major Divertimento
- Bacewicz, Allegro Giocoso uit String Quartet no. 4

 

Theatrum Affectuum

Ann Geerts

Theatrum Affectuum werd opgericht in 2003. Het ensemble bestaat uit vier uiterst virtuoze musici: Andreas Böhlen (blokfluit), Ayako Matsunaga (barokviool), Pierre-Augustin Lay (barokcello) en Takashi Watanabe (klavecimbel). Het ensemble spitst zich toe op het Duits en Italiaans 17de- en 18de-eeuwse repertoire en benaderen dit op een zeer persoonlijke wijze.
Door de combinatie van fluit, een of twee violen, cello, luit en klavecimbel, geeft dit ensemble
een eigen, heel bijzonder energieke en inzichtelijke interpretatie aan de contrasterende invloed binnen de barokmuziek. De muzikanten besteden uitvoerig aandacht aan historisch geïnspireerde improvisatie, waardoor hun concerten steevast unieke , geestige en diepgaande ervaringen zijn. Ook de uitgebreide improvisaties in verschillende stijlen van de barok is één van de sterk opvallende kenmerken van de groep.

Het ensemble gaf tal van concerten in Duitsland, Nederland, Italië en Japan en werd meerdere malen geprezen in de pers. Het ensemble heeft o.m geconcerteerd in De Bijloke Gent, Konzerthaus Wien, MiTo Festival Milano, Händelhaus Halle, Altstadtserenaden Basel en Musikalischer Sommer Ostfriesland (Duitsland/Nederland).De leden van Theatrum
In 2007 nam het ensemble een eerste cd op met als titel ‘La Meraviglia Parlante’.
dewelke met groot succes ontvangen werd  in Europa, Japan en Australië. De tweede cd met werken  Nicola Matteis werd uitgebracht in het voorjaar van 2015 op het Duitse label Aeolus.


Andreas Böhlen

Andreas Böhlen (°1983) maakte op zesjarige leeftijd kennis met de blokfluit, en kort daarna met de saxofoon. Hij studeerde blokfluit aan de conservatoria van Bremen en Keulen en won verschillende prijzen waaronder ‘Jugend musiziert’ en ‘Jugend jazzt’. Van 2003 tot 2007 studeerde hij blokfluit aan het conservatorium van Amsterdam bij Walter van Hauwe en Paul Leenhouts (examen ‘met onderscheiding’). Ondertussen studeerde hij ook hoofdvak jazzsaxofoon met Jasper Blom, Ferdinand Povel en Dick Oatts. Hij studeerde een Master in historische improvisatie onder Rudolf Lutz aan de Schola Cantorum in Bazel, Zwitzerland (examen ‘met onderscheiding’). In Bazel studeerde Andreas ook een Master in jazzsaxofoon bij Domenic Landolf en Andy Scherrer. Andreas Böhlen specialiseert zich in improvisatie, een rode draad doorheen al zijn muzikale activiteiten. Tijdens zijn studies richtte hij verschillende ensembles op waaronder Theatrum Affectuum, Satyr’s Band (blokfluit, hobo/schalmei, fagot/dulciaan en orgel) en Andreas Böhlen band (jazz quartet). Andreas werkt regelmatig samen met verschillende radiozenders, concerteert intensief in heel Europa, Japan en Australië en geeft les (hoofdvak blokfluit) op de universiteit voor de kunsten Graz, Oostenrijk. Voor meer informatie kunt U terecht op www.andreasboehlen.com.

Ayako Matsunaga 

Ayako Matsunaga startte op zeer jonge leeftijd met viool. Ze studeerde moderne viool aan de Toho Gakuen School of Music (Japan). Daarna studeerde ze barokviool bij Lucy van Dael aan het conservatorium van Amsterdam, bij Marie Leonhardt en bij Stefano Montanari aan het conservatorium van Milaan. In 2002 won ze de tweede prijs op de Early Music Competition in Japan, en in 2003 de derde prijs op de Premio Bonporti in Rovereto (Italië), de eerste prijs als lid van het ensemble Ensemble Ricreation d’Arcadia op de Premio Bonporti 2004 de tweede prijs en de publieksprijs op de Premio Bonporti in 2007. Momenteel is ze lid van verschillende barokorkesten waaronder Il Giardino Armonico, Accademia Bizantina, Ensemble Zefiro, Le Cercle de l’Harmonie etc.

Pierre-Augustin Lay 

Pierre-Augustin Lay studeerde cello in Caen (Frankrijk) bij Jacques Ripoche. Zijn interesse in de oude muziek leidde hem nadien naar de Schola Cantorum Basiliensis waar hij studeerde bij Christophe Coin, Sergio Azzolini en Jesper Christensen. Hij studeerde af in 2002. Sindsdien speelt hij regelmatig bij orkesten zoals Les Musicien de Louvre, Harmonie Universelle, La Cetra, Ensemble Matheus, Vocales Basiliensis etc. Ook musiceerde hij met muzikale grootheden zoals Gustav Leonhardt, Ton Koopman, Sigiswald Kuijken, Jordi Savall, Andrea Marcon, Enrico Onofri en Emma Kirkby. Pierre-Augustin Lay is stichter van het ensemble La Loge Olympique, waarmee hij finalist werd van de internationale wedstrijd voor oude muziek in Brugge. Als solist en als kamermusicus trad Pierre-Augustin op in de belangrijkste Europese concertzalen. Hij verleende zijn medewerking aan verschillende opnames voor de labels Harmonia mundi, SWR en Eloquentia.

Takashi Watanabe

Takashi Watanabe werd geboren in Nagano (Japan). Hij studeerde piano aan het Tokyo College of Music en klavecimbel aan de Toho Gakuen School of Music. Hij studeerde tevens klavecimbel bij Bob van Asperen aan het conservatorium van Amsterdam en orgel bij Lorenzo Ghielmi aan het conservatorium van Milaan. In 2004 richtte hij Ensemble Ricreation d’Arcadia op. Het ensemble won in 2004 de eerste prijs op de Premio Bonporti in Rovereto (Italië). Ook als solist viel Takashi Watanabe meerdere keren in de prijzen. Zo was hij o.a. finalist op de Sweelinck-competitie in Amsterdam. Takashi Watanabe wordt veel gevraagd als solist en als continuo-speler. Hij speelt o.a. bij La Venexiana en bij Il Complesso Barocco. Sinds 2003 is Takashi Watanabe dirigent van het Haendel Festival Japan in Tokyo.
In JunI 2012 kwam zijn eerste solo CD met DE  J.S. Bach’s “Goldberg Variations” uit onder het label ALM Records .Hiermee heeft hij intussen  verscheidene CD awards gewonnen heeft. Takahashi geeft les (uitvoeringspraktijk en klavecimbel) aan de Hogeschool voor de Kunsten Bern, Zwitzerland.

Giangiacomo Pinardi 

Na zijn gitaaropleiding bij Costantino Amiti, specializeerde Giangiacomo Pinardi zich in het vroege tokkelinstrument olv Massimo Lonardi aan het Music Institute  te Pavia( Italië) en aan the School of Early Music in Venetië.
Als actief lid van diverse renaissance- en barok ensembles (I Barocchisti, Accademia San Felice, Arte Resoluta, curtes francae, Fantazyas, Zefiro, Balthasar Neumann Chor & Ensemble en anderen) concerteerde hij intensief in heel Europa en daarbuiten. Hij is de belangrijkste luitspeler van Europa Galante olv Fabio Biondi sinds 2001.
Hij neemt op regelmatige basis deel aan uitvoeringen binnen de meest gerenommeerde operaseizoenen wereldwijd en muziekfestivals in  Europa, de USA, Zuid-Amerika, Azië en Australië. Hij verscheen als een performer in meer dan zestig opnames voor EMI-Virgin, Decca, Sony, Opus 111, Chandos, Amadeus, Tactus, Dynamic, Bongiovanni, Stradivarius, Orfeo, ASV Record, Claves edities evenals in vele Europese en Amerikaanse radio- en tv-uitzendingen. Giangiacomo heeft ook bewerkt de kritische uitgave van de werken van Francesco Corbetta.

Boho Strings o.l.v. David Ramael

Ann Geerts

Wat draagt klassieke muziek bij tot onze moderne maatschappij? Wat betekent het om klassieke muzikant te zijn in de huidige geïnternationaliseerde samenleving? Kan klassieke muziek dienen als bron voor maatschappelijke zelfbeschouwing?

Met het nieuwe 13-tallige strijkorkest Boho Strings gaat dirigent David Ramael op zoek naar antwoorden voor deze vragen in een open en onconventionele manier. 
David heeft een reputatie opgebouwd in het doorbreken van de vierde muur tussen publiek en uitvoerder. Met Boho Strings streeft hij om via de muziek een meer inclusieve en duurzame samenleving te creëren. Voor Boho Strings kan muziek vanuit een unieke invalshoek licht werpen op maatschappelijke thematieken - sociaal, demografisch, cultureel of ecologisch - en deze op artistieke manier concretiseren naar een breder publiek. 

Boho Strings - LOGO.jpg NEW.jpg


David heeft zich omringd met een eclectische groep van hoog-getalenteerde strijkers die delen in zijn visie. Als ensemble is Boho Strings een weerspiegeling van de superdiversiteit in onze samenleving. Algerije, België, Frankrijk, Israël, Marokko, Nederland, Polen, Spanje, Turkije, en de Verenigde Staten - al deze nationaliteiten zijn vertegenwoordigd in Boho Strings. Deze rijkdom aan herkomsten en ervaringen vormen een bron van creatieve inspiratie. Dit heeft al in Boho Strings’ eerste seizoen geleid tot concerten in BOZAR, Flagey en de Koninklijke Muziekkapel Koningin Elisabeth, en is Boho Strings te gast in MUHKA voor een unieke artistieke en creatieve residentie. Verder wil Boho Strings ook een leidinggevende rol spelen op sociaal en maatschappelijk vlak met de creatie van de Boho Hub - een panel van leiders rond duurzaamheid uit heel diverse sectoren die mekaar vinden rond Boho Strings.

David Ramael - artistiek directeur

David Ramael BOHO Strings AULOS.jpg

David Ramael staat aan het hoofd van een nieuwe generatie ondernemende dirigenten die klassieke muziek een nieuwe rol willen geven binnen onze gefragmenteerde en geïnternationaliseerde samenleving. Als artistiek directeur van Boho Strings heeft hij reeds opmerkelijke resultaten behaald met nieuwe en unieke programma’s, door het concerteren in onconventionele locaties en door het omhelzen van de transformatieve kwaliteiten van de muziek.
Voor Boho Strings was David Ramael meer dan 10 jaren actief in de Verenigde Staten, waar hij aan het hoofd stond van orkestprogramma’s aan een aantal prestigieuze universiteiten in New York, en waar hij eveneens artistiek directeur van Gemini Youth Orchestras was.

David Ramael behaalde diploma’s in orkestdirectie en musicologie, en studeerde aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, de Université Libre de Bruxelles, Universität Wien en de University of Minnesota.

Als dirigent staat David Ramael bekend om zijn oprechte muzikaliteit, en de originaliteit waarmee hij een duidelijke artistieke visie combineert met een sterke sociale inslag. Hij is regelmatig te gast in alle belangrijke concertzalen in België, zoals BOZAR, Concertgebouw Brugge en De Bijloke in Gent.